CHARITA                     ...tady a teď

Noc venku v Č. Budějovicích

Noc venku v Č. Budějovicích

Dne 20. 11. 2014 se Dům sv. Pavla ve spolupráci s Terénním programem Městské charity České Budějovice zapojil do celorepublikového projektu s názvem Noc venku. Tento projekt se poprvé uskutečnil v roce 2012 v Ostravě, letos do něj bylo zapojeno již 14. českých i slovenských měst.

Smyslem samotného projektu je seznámit veřejnost s problematikou bezdomovectví, poznat, jaké to je spát venku a zároveň získat prostředky, které budou použity na podporu lidí bez domova. Akce je postavena na bázi dobrovolnictví a děje se zážitkovou formou, cílem je motivovat co nejvíce lidí k přespání venku na ulici.

Vstupné na akci bylo formou trvanlivých potravin v hodnotě 50 Kč, součástí byla také dobrovolná sbírka ošacení. I České Budějovice se tedy 20. 11. 2014 připojily k jednotnému termínu konání a na Piaristickém náměstí si vyzkoušely, jaké to je organizovat akci v takovémto rozsahu.

Akce se sestávala z kulturního programu a samotného přenocování venku. V 18:00 hodin celou akci oficiálně zahájil ředitel Městské charity České Budějovice Mgr. Josef Hes. V rámci kulturního programu poté vystoupil pěvecký sbor Biskupského gymnázia pod vedením sbormistryně Mgr. Anny Voříškové, kejklíř Vojta Vrtek, divadelní představení Malý princ předvedl Víťa Marčík ml., své služby prezentovala sociální služba Prevent o.s., zazpíval také Josef Maxa se svou skupinou a celý večer ukončilo divadelní představení, které předvedlo bezdomovecké divadlo Domu sv. Pavla.

Po celou dobu kulturního programu byla v klášterním kostele Obětování Panny Marie k vidění taktéž putovní výstava fotografií Lidé bez domova. Po ukončení kulturního programu si 16 odvážlivců, mezi nimi i náš pan ředitel, vyzkoušelo, jaké to je, spát jako bezdomovec. Všech 16 odvážlivců vytrvalo i přes chladné počasí až do rána a po probuzení obdrželo čestný certifikát za nocování venku.

Jelikož je samotná akce založena na bázi dobrovolnictví, jak dobrovolníci, tak účinkující a všichni, kteří se na samotné akci nějakým způsobem podíleli tak činili bez nároku na finanční odměnu. Naše poděkování tak tedy patří všem vystupujícím, panu Josefu Maxovi za veškeré technické zázemí, Studiu Kulinář, konkrétně panu majiteli Petru Stupkovi za zajištění vlastnoručně uvařené polévky včetně servisu, pekárně Penam, která poskytla pečivo, Firmě Ekotextil v čele s panem Krchem za poskytnutí kontejnerů na oblečení, dále také Magistrátu města České Budějovice za poskytnutí místa konání akce, Městské policii za zajištění bezpečnosti průběhu akce a Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity, jejíž studenti nám po celou dobu pomáhali s organizací.

Velký dík samozřejmě směřuje všem, kteří se na akci přišli podívat a přispěli tak svým vstupným. Díky nim se vybralo celkem 275 kusů trvanlivých potravin, nejčastěji se jednalo o těstoviny, konzervy, polévky v pytlíku, sladkosti (sušenky, perníčky, piškoty, čokoláda apod.) a čaje. Tyto potraviny jsou nyní uloženy na Domě sv. Pavla a poslouží jak jejich uživatelům, tak uživatelům Terénního programu jako potravinová banka na zimní období.

Související galerie