Poradna Eva – občanská poradna

JS230315

Poradna Eva - občanská poradna nabízí radu, pomoc a otevřené přijetí osobám starším 18 let, které se ocitly v nepříznivé životní situaci (vztahy v rodině, finanční situace, komunikace s úřady, bytová situace, apod.), nebo jim taková situace hrozí.

Pomůže s podáním návrhu na povolení oddlužení (Občanská poradna je akreditovaná pro poskytování služeb v oblasti oddlužení).

 

Provozní doba
Pracoviště v komunitním centru Máj:
Adresa: A. Barcala 1791/40, 370 05 České Budějovice (kancelář č. 1)
Pondělí 7:30 – 12:00 12:30 – 17:00
Pracoviště Charita České Budějovice
Adresa: Žižkova tř. 309/12, 370 01 České Budějovice (2. patro)

Úterý 7:30 – 12:00 12:30 – 17:00
Středa 7:30 – 12:00 12:30 – 15:30
Čtvrtek 7:30 – 12:00 12:30 – 15:00
Pátek 7:30 – 12:00 12:30 – 13:30

Kontaktujte nás:

adresa: Žižkova tř. 309/12, 370 01 České Budějovice, 2. patro
telefon: +420 731 402 833
e-mail: poradna@cbudejovice.charita.cz

kontaktní formulář

Příklad dobré praxe

Nový start po rozvodu. 

Paní Milena navštívila poradnu v době, kdy již nevěděla kudy kam. Musela se po čerstvém rozvodu odstěhovat, neboť žila v bytě v domku manželovo rodičů a porozvodové soužití bylo nadále neúnosné. V době, kdy přišla do poradny, bydlela s dětmi v dočasně přiděleném městském krizovém bytě, který měla k užívání pouze na omezenou dobu několika měsíců. Paní Milena navštívila poradnu v době, kdy již nevěděla kudy kam...

...Musela se po čerstvém rozvodu odstěhovat, neboť žila v bytě v domku manželovo rodičů a porozvodové soužití bylo nadále neúnosné. V době, kdy přišla do poradny, bydlela s dětmi v dočasně přiděleném městském krizovém bytě, který měla k užívání pouze na omezenou dobu několika měsíců. Zajištění náhradního bydlení bylo pro paní Milenu velmi komplikované a sama už nevěděla, co dál. Neměla finance na složení běžné kauce, úhradu provize RK atd. Z krizového bytu musela složitě doprovázet děti a zejména syna do speciální školy. Syn cestu sám nezvládal. Musela každodenně syna doprovázet autobusem s několika přestupy.

Začaly jsme společně pracovat na zajištění možného bydlení, stabilizaci rodinné situace, nalezení vhodné pracovní příležitosti, která by šla kombinovat s náročnější péčí o syna.  Dalším cílem bylo zajištění alespoň dočasné osobní asistence ro doprovody a získání příspěvku na péči pro syna.

Paní Milena byla zařazena do finanční podpory, kterou Poradna Eva získala od Nadace Jistota. Hledání bydlení bylo vzhledem k nutnosti opustit dočasné bydlení prioritou č. 1. Oslovili jsme řadu nabídek, včetně městského bydlení. První schůzka s novým pronajímatelem se nepodařila, „pronajímatel žádal od klientky předem bez dokladu složit jakousi jistinu, po vstupu naší sociální pracovnice do komunikace se tento člověk již neozval. Druhý přislíbený byt majitelka odřekla z důvodu toho, že jistinu měla hradit přímo naše organizace a majitelka prohlásila, že nechce „žádnou socku“. Nakonec se vhodné bydlení najít podařilo v běžné komerční nabídce bytů.

Poté jsme vyřešily příspěvky, na které měla paní Milena nárok. A začali jsme hledat vhodné zaměstnání. Aktuálně je rodina již přestěhovaná. Bydlí v dostupnosti školy tak, že děti chodí pěšky, není nutné děti doprovázet. Osobní asistence pro doprovody již není nutná. Podařilo se nalézt stabilní zaměstnání namísto dočasných brigád, kde je paní Milena spokojená. Nový start po rozvodu se podařil.

V současné době se pokoušíme zajistit příspěvek na péči pro syna a nastavení a skloubení péče a zaměstnání tak, aby paní Milena jako pečující osoba zvládala dlouhodobě kombinovat pečování i zaměstnání a měla dostatek sil na vše potřebné.

Poslání a cíle služby
Posláním služby odborné sociální poradenství v Poradně Eva - občanské poradně je pomáhat všem, jejichž sociální a zdravotní stav je pro ně momentálně omezující, a kteří svou nepříznivou životní situaci vnímají jako neodkladnou a nemohou ji zvládnout vlastními silami. Služba klientům pomáhá lépe se orientovat v jejich právech i povinnostech při řešení různých životních situací, s cílem získat větší kontrolu nad vlastním životem.

 

Cílem služby je, aby uživatel:

  • porozuměl svým právům a povinnostem
  • lépe se orientoval ve své situaci, včetně jejích důsledků
  • získal přiměřenou podporu, srozumitelné informace a více dovedností pro aktivní řešení své situace
  • uměl lépe jednat se zaměstnavatelem, se zástupci úřadů a institucí
  • získal podporu při předškolní a školní přípravě svých dětí a pro jejich volnočasové aktivity
Cílová skupina
Poradna Eva - občanská poradna nabízí radu, pomoc a otevřené přijetí osobám starším 18 let, které se ocitly v nepříznivé životní situaci (vztahy v rodině, finanční situace, komunikace s úřady, bytová situace, apod.), nebo jim taková situace hrozí.
Zejména jde o:

  • osoby zadlužené
  • osoby dlouhodobě nezaměstnané
  • osoby ve složité rodinné situaci
  • osoby v krizi
  • osoby bez domova
  • rodiče samoživitele nebo rodiny s dětmi, které žijí v sociálně vyloučených komunitách
Zásady poskytování sociální služby
Principy služby:

  • s uživatelem rozvíjíme spolupracující vztah založený na vzájemné důvěře a emoční podpoře
  • uplatňujeme individuální přístup
  • podporujeme soběstačnost a aktivní přístup uživatele při zvládání jeho nepříznivé životní situace  
  • zachováváme důstojnost uživatele
  • zaručujeme nestrannost a bezplatnost
  • respektujeme právo uživatele na soukromí, anonymitu a diskrétnost
  • pomáháme bez jakékoliv formy diskriminace každému uživateli
Popis služby
Poskytované služby:

  • sociálně právní a právní poradenství
  • dluhové poradenství
  • asistence při vyjednávání s úřady a institucemi, v naléhavých případech doprovod k jednání
  • pomoc při hledání bydlení a zaměstnání
  • zprostředkování dobrovolníka pro školní přípravu a volnočasové aktivity dětí uživatele služby
  • zprostředkování dalších navazujících odborných služeb
  • přímá pomoc (potravinová a materiální)
Jednání se zájemcem o službu, vstup uživatele do služby, uzavření smlouvy
Způsob poskytování:

  • Služba je poskytována ambulantně v kancelářích Poradny Eva. Služby poskytujeme bezplatně.
  • Pokud si uživatel přeje, může zůstat v anonymitě.
  • Je možné kontaktovat nás osobně, telefonicky nebo e-mailem.
Uzavírání smlouvy:

  • Smlouva je uzavírána ústně, se zájemcem o službu ji uzavírá sociální pracovník služby. Obsahuje označení smluvních stran, druh, rozsah, místo a čas poskytování sociální služby, informace o bezplatnosti sociální služby, výpovědní důvody a dobu platnosti smlouvy.
  • Za smlouvu je považováno seznámení uživatele s nabídkou služby a podmínkami jejího poskytování (informace poskytnuté sociálním pracovníkem) a rozhodnutí uživatele službu využít. Dále konkrétní dojednání o tom, jak bude spolupráce vypadat.
  • Pracovník poskytuje prostor uživateli, aby mohl sám definovat předmět smlouvy.
  • V rámci smlouvy je uživatel informován o způsobu poskytování služby, o tom, kdo bude jeho klíčový pracovník, o podmínkách pro poskytování služby a o způsobu zpracovávání osobních údajů.
  • Důkazem o uzavření ústní smlouvy a projednání všech jejích náležitostí je záznam v dokumentaci.
Finanční spoluúčast uživatele na službě
Služba je poskytovaná bezplatně
Ukončení poskytování služby
  • Uživatel může smlouvu vypovědět kdykoliv, poradna jen za podmínek předem stanovených. Už při uzavírání smlouvy je uživatel o tomto informován. Poradna může rozvázat smlouvu o spolupráci s uživatelem, pokud uživatel neposkytuje dostatečnou součinnost, pokud se opakovaně dostaví pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek, či se projevuje vůči pracovnicím nebo ostatním uživatelům služeb poradny agresivně.
  • K ukončení poskytování služby dále dochází, dojde-li k naplnění předem stanoveného cíle (uživatel si např. za pomoci poradny najde práci, ubytování apod.), uplynula-li sjednaná doba, v případě, že byl s uživatelem domluven časový harmonogram spolupráce, dobrovolným rozhodnutím uživatele službu ukončit bez udání důvodu

Registr poskytovatelů soc. služeb

Kde nás najdete: Žižkova tř. 309/12, 370 01 České Budějovice - budova Stavounionu (2. patro)

mapa Žižkova 12 orig

Poradnu Eva - občanskou poradnu spolufinancují:

Ministerstvo práce a sociálních věcí – MPSV RodinaJihočeský krajMěsto České BudějoviceNadace Jistota (KB)


Kontakt:

adresa: Žižkova tř. 309/12, 370 01 České Budějovice(2. patro)
telefon: +420 731 402 833
e-mail: _hEkU.56LTpl_29b-ovmVW7%WkvDRW7r

Pracovnice:

Bc. Věra Jakimová

vedoucí Poradny Eva, sociální pracovnice